מהו אוטובוס עירוני

מה הוא אוטובוס עירוני?

רוצים לרענן את צי רכבי ההסעות שלכם או שאתם מחפשים פתרון מעולה להסעת נוסעים, תיירים, עובדים וכו'? זה הזמן להכיר מקרוב את האוטובוס העירוני.

כושר התמרון יוצא מן הכלל

אוטובוס עירוני מתואר לעיתים גם כאוטובוס זעיר, שכן הוא קצר יותר ביחס לאוטובוסים רגילים. בשורות הבאות נסביר על מאפייניו העיקריים ועל דגשים, הבדלים ויתרונות שלו ביחס לאוטובוסים ארוכים ממנו. תחילה חשוב לציין כי אוטובוס עירוני למכירה לא חייב לנסוע אך ורק בעיר והוא מתאים במלוא מובן המילה גם לנסיעה בין עירונית ולנסיעות ארוכות בכלל. יחד עם זאת, הייחוד שלו טמון בכך שהוא בעל כושר תמרון נפלא והוא יכול לתמרן היטב גם היכן שאוטובוסים רגילים אינם יכולים לנסוע בהם. כך לדוגמא הוא יכול לעבור גם ברחובות צרים וסמטאות, הוא יכול להסתובב בפניות חדות ובכלל, לתפקד בצורה גמישה במציאות העירונית הצפופה והשוקקת של ישראל.

כמה נוסעים ניתן להסיע?

למי שמחפש אוטובוס למכירה שיכול להסיע מספר נוסעים גדול יחסית (אם כי לא בדומה לאוטובוס רגיל) הפתרון העירוני הוא הדבר הטוב ביותר. יש להדגיש כי מדובר על יותר מאשר מיניבוס אך פחות מאשר אוטובוסים בין עירוניים. אם הדגם הבין עירוני הארוך יותר יכול להסיע כ-50 עד 60 נוסעים, הדגם העירוני יכול להסיע כשליש עד מחצית. כלומר, יכול להסיע כ-13 עד 20 נוסעים (כולל מדריך). אמנם ניתן לראות כי אפשר להסיע פחות נוסעים בכל נסיעה, אך כאשר נדרש כושר תמרון מיטבי, הפתרון של שני דגמים עירוניים יכול לשמש כפתרון אידיאלי לסביבה צפופה במקום אוטובוס ארוך אחד שלא יוכל לתמרן כלל.

מהן מידות האוטובוס?

הדגמים העירוניים צריכים מטבע הדברים להיות פחות ארוכים ולעיתים גם יותר צרים לעומת אלה שנוסעים באוטוסטרדות בין עירוניות. מכירת רכבי הסעות מסוג עירוני כאמור מאופיינת בכושר תמרון המבוסס על מערכת היגוי מצוינת בשילוב מידות יחסית קומפקטיות. אורכו של אוטובוס עירוני מקובל יהיה כ-6 עד 8 מטרים בדרך כלל. רוחב של שני מטרים יאפשר השתחלות כמעט בכל נתיב, שכונה ועיר שאפשר להעלות על הדעת.

צריכת דלק משופרת

יתרון חשוב וראוי לציון עבור מי שמחפש מיניבוסים חדשים למכירה הינו צריכת הדלק המשופרת. מכיוון שמדובר על רכב שמתאים לנסיעה עירונית וכן בגלל שמשקלו הרבה יותר נמוך לעומת אוטובוס בין עירוני, התוצאה היא חיסכון ניכר. צריכת הדלק הכללית וגם צריכה לקילומטר מאפשרת לחתוך בהוצאות במלוא מובן המילה.

כמה כוחות סוס צריך האוטובוס העירוני?

אפשר לתאר את האוטובוס העירוני גם במאפיין החשוב של כח מנוע. מובן שיש משמעות מיוחדת לכוח מנוע ולמומנט, אך די בכך שנאמר כי דגמים נבחרים ואיכותיים מספקים כ-160 עד 190 כוחות סוס. לנסיעה עירונית נמרצת, בכל סוגי הכבישים, מדובר בדי והותר. זה לא בר השוואה לאוטובוס בין עירוני ארוך יותר, אולם אין צורך ביותר מכך. מנוע חדשני בעל נצילות גבוהה ויעילות בשילוב אמינות, משלימים את התמונה.

הגימור והיוקרה

נסיים בכך שנאמר כי האוטובוס היוקרתי זמין לא רק בגרסה רגילה וממוצעת אלא גם בגרסת פרימיום (מבחינת מערכת נלוות ויוקרה). כך לדוגמא לצד דגמים בעלי דלת שנפתחת בצורה ידנית, ישנם כאלה בעלי דלת צד חשמלית. דגמים מיוחדים כוללים רצפת פנים דמויות פרקט, מערכת מולטימדיה משוכללת, מערכת שמע, תאורת לד חדשנית. כל אלה, כמובן, מגיעים לצד מערכת בטיחות אקטיבית ופסיבית כמקובל. מערכות התראה לסטייה מנתיב, מערכות זיהוי תנועה, בלמים משופרים ומניעת נעילת גלגלים ועוד ועוד.

3110*

מוקד מכירות BG. בדיוק בשבילך!

    * כל השדות חובה
    דילוג לתוכן