סוגי הרכבים המסחריים

סוגי הרכבים המסחריים

רכבים מסחריים ניתן להגדיר בכמה דברים. למשל בצורה הבאה: אלה מגוון רכבים אשר מטרתם לשמש למטרה עסקית כזאת או אחרת. מדובר במילים אחרות על רכבי עבודה. אבל מאחורי ההגדרה הבסיסית הזאת מסתתרים למעשה די הרבה סוגים שונים של כלי רכב. אם אתם מתעניינים בימים אלה ברכישת מסחריות למכירה, שימו לב לסוגים הבאים.

קטגוריות לפי מספר נוסעים

ישנן כמה דרכים לנתח את הסוגים השונים של רכבים מסחריים. קטגוריה יעילה למדי תהיה להתייחס לסוגים הבאים על פי מספר המושבים המיועדים לנוסעים. לדוגמא:   סוג אחד יתייחס לרכב מסחרי שיכול להסיע עד 10 נוסעים ולא יותר. סוג נוסף, שכולל לדוגמא מסחרית מרצדס (המשווקת בארץ), מורשה להסיע כמות נוסעים נרחבת יותר לפי רישיון הרכב. לדוגמא, מיניבוס רגיל שייך לסוג הזה. סוג שלישי מאפשר להסיע הרבה יותר מ-15 או 20 נוסעים. לדוגמא, מיניבוס מוארך או אוטובוס שייכים לסוג הזה.

קטגוריות לפי משקל הרכב

מכיוון שלא כל רכב מסחרי מיועד מעצם טיבעו להסעת נוסעים, נדרשות קטגוריות נוספות. אם רוצים להשוות בין דגמי מסחריות, למשל מרצדס מסחרי לצד מותגים מובילים אחרים, אפשר להתייחס לסוגים השונים לפי משקל הרכב. למעשה, כדאי לשים לב שיש הבדלים לא רק במשקל הרכבים השונים אלא גם הבדלי נפח המנוע וכושר ההעמסה. כלומר, הסוגים השונים נבדלים אלה מאלה במשקל הרכב כשהוא ריק ובמשקל הרכב כשהוא מוטען בסחורה או מסיע את מקסימום הנוסעים המותר על פי חוק. ישנם רכבים מסחריים שניתן להעמיס במאות קילוגרמים של מטען ואילו אחרים ניתן להטעין בטונות רבות.

קטגוריות וסוגים לפי תצורה של הרכב והמרכב

אפשר למצוא חלוקות וקטגוריות נוספות של רכבים מסחריים. למשל קטגוריה של סיווג לפי תצורה ומבנה הרכב. למשל:   תצורה בסגנון מיניבוס – זהו רכב מסחרי בסגנון של מרצדס ספרינטר. ישנו תא אחד המשמש הן את הנהג והן את הנוסעים (זהו תא נוסעים או מטען). תצורת טנדר – זהו רכב מסחרי שנמצא בשימוש רב בקרב קבלנים מסוגים שונים, קבלני עפר, קבלני שיפוצים וכדומה. נציין כי ישנם טנדרים המשמשים להובלת מטען וכאלה המיועדים גם להסעת נוסעים. חלק מהטנדרים כוללים תא נהג נפרד אך יש כאלה שבהם יש תא קדמי נרחב המחובר ומשולב עם ארגז פתוח או סגור. משאית מטען קלה – זהו רכב מסחרי במבנה של משאית קלה. יחסית זוהי משאית בעלת כושר תמרון ניכר להובלות למרחקים לא גדולים. משאית כבדה או סמי טריילר – מדובר על משאית כבדה בעלת מרכב גדול במיוחד. משאיות כאלה עשויות להיות מצוידות עם גורר כבר ביותר שיכול לעמוד בעומס של משקלים עצומים. לעיתים משאיות אלה משמשות להעברת מכולות בתובלה יבשתית.

קטגוריות לפי תכלית ומטרה

ניתן למצוא סיווג של רכבים מסחריים על פי התכלית והשימושיות. לדוגמא:   רכבים מסחריים המותאמים להעברת סחורות יבשות בתפזורת. כך למשל רכבים להעברת גרעינים וקמחים במגזר החקלאי. רכבים מסחריים המתאימים להובלת סחורה בקירור – אלה רכבים המיועדים להעברת מטענים הדורשים קירור, למשל בשר קפוא, מוצרי מזון מצוננים, מוצרי חלב וכדומה. רכבים מסחריים להעברת נוזלים – כאן מדובר על מיכליות ייעודיות. מסחריות בענף ההיסעים – מדובר על מיניבוסים, אוטובוסים ויש המחשיבים בקטגוריה הזאת גם מוניות להסעת מספר נוסעים לא גדול. חשוב לציין כי אלה לא השיטות היחידות לתאר סוגים שונים של רכבים מסחריים. ניתן למצוא חלקות נוספות לדוגמא על פי רמת האבזור או רמת היוקרה של הרכב. זה מתאים בעיקר בתחום ההסעות (הסעות עובדים, הסעות אח"מים, הסעות לנתב"ג וכדומה).  

3110*

מוקד מכירות BG. בדיוק בשבילך!

    * כל השדות חובה
    דילוג לתוכן