רכב פרטי או מסחרי לעבודה

רכב פרטי או מסחרי לעבודה – מה עדיף?

לא מעט בעלי עסקים בוחנים את האפשרות של קניית רכב לעסק, אחת השאלות הראשונות שעולות היא- האם כדאי לבחור ברכב פרטי או מסחרי? אין ספק שיש לא מעט שיקולים לפני קניית רכב למטרות עבודה, כמו למשל גודל הרכב, יכולת העמסה, סוג רישיון, וגם שיקולים של הוצאות עסקיות- האם הרכב מוכר במס, האם לבצע קנייה או שבכלל עדיף לשכור רכב באמצעות ליסינג? ישנן שאלות רבות, לכן כדאי להבין מהם צרכי העסק, על מנת שתוכלו לבחור ברכב האידיאלי עבורכם.

רכבים מסחריים

רכבים מסחריים מיועדים בדרך כלל עבור הובלת סחורה או הסעת עובדים, לכן הם מאופיינים בגודלם. קיימת אפשרות לרכוש או לבצע עסקת ליסינג לרכב, כמובן בהתאם לצרכי העסק וליכולותיו הכלכליות. לרוב אחזקת רכב מסחרי תחשב כחלק מהוצאות העסק ולכן תקוזז במס התשומות. על מנת שרכב מסחרי יוכר כרכב תפעולי הוא צריך לשמש את העסק ולא לשרת עובד מסוים, בנוסף בסיום שעות העבודה הרכב צריך להישאר בתחום של מקום העבודה בלבד.

רכבים פרטיים

להבדיל מהרכבים המסחריים, הרכבים הפרטיים יהיו לרוב בגדלים סטנדרטיים, המתאימים למרבית האוכלוסייה. רכב פרטי משמש את העובד לצורכי עבודה אך גם עבור צרכיו האישיים, לכן אין אפשרות לקבוע בצורה אבסולוטית את היחס בין ההוצאות על הרכב למטרה אישית לבין שימוש ברכב עבור מטרת העסק. למרות הקושי בהבחנה, במידה ומרבית הפעילות של הרכב היא למטרת העסק, יהיה ניתן לקזז ממס התשומות 3\2, אם דווקא מרבית הפעילות היא למטרה אישית, יקוזזו רק רבע מההוצאות במס התשומות.

מענה על צרכי העסק: גודל הרכב

ישנם כמה דברים שמומלץ להתייחס אליהם כאשר בוחרים רכב הנועד לשרת את צרכי העסק, מלבד איכות הנסיעה והנוחות, עליכם לתת דגש לבחירת גודל הרכב וליכולת נשיאת המשקל שלו. במידה והרכב מיועד להסעת עובדים, יש לבחור ברכב גדול עם מספר מושבים תואם. במידה והרכב מיועד לצורך הובלת סחורה או כלי עבודה יש לבחור ברכב גדול דיו, המסוגל לסחוב מטען כבד. מעבר לזה יש להתאים את הרכב גם לנהג שצריך לנהוג בו, כדאי לבדוק האם יש לו את הניסיון הנדרש עבור נהיגה ברכב מהסוג שבחרתם? והאם הוא בעל רישיון נהיגה מתאים? יש מגוון רכב של רכבים מסחריים, בעלי תכונות שונות, לכן מומלץ לברר מהם הצרכים של העסק שלכם על מנת שתוכלו למצוא את הרכב שיענה על כולם.

החזרי מע"מ

החזר מע"מ ניתן לקבל על רכישת רכב וגם עבור הוצאות שוטפות, אבל כדאי מאד לבדוק את הדברים לפני שאתם מבצעים רכישה, מאחר ולא ניתן לקבל החזר עבור כל סוג של רכב. עבור רכישה של רכבים פרטיים, רכבי שטח למיניהם ווואנים יוקרתיים, לא תקבלו החזר מס. במקרה של רכב שטח ניתן לקבל החזר, אך ורק אם הוא פעיל בתנאי שדה באופן קבוע. קיזוז המע"מ מההוצאות השוטפות- במידה ואתם מחזיקים ברכב מסחרי שכל ייעודו הוא לשרת את מטרות העסק, תוכלו לקזז את כל מס התשומות. במידה והרכב שברשותכם- מסחרי או פרטי, משלב גם את צורכי העסק וגם צורכיכם הפרטיים, ייבדק היחס בין השימושים השונים ובהתאם לזה יקוזז מס התשומות. במידה ולא ניתן לקבוע ייחס מדויק, כפי שכבר ציינו, כאשר השימוש למטרת העסק גבוהה יותר, ינוכו 3\2 ממס התשומות. כאשר השימוש למטרה אישית גבוהה יותר, ינוכה רק רבע.

שכלול: האם לקנות או לשכור?

ישנם מספר שיקולים האם לקנות או לשכור רכב, כמובן שכולם נעים סביב העניין הכלכלי. רכישת רכב עבור עסק ותיק ומבוסס, בעל תזרים מזומנים חיובי ומאגר לקוחות קבוע, יכולה להיות אפשרות טובה. לעומת זאת עבור עסק בראשית דרכו, אשר צפי ההכנסות שלו אינו ידוע, רכישת רכב יכולה להיות הוצאה מכבידה, ואילו השכרת רכב יכולה לספק פתרון מצוין. השכרת רכב מאפשרת גמישות בהתאם להיקף הפעילות של העסק. עניין נוסף שכדאי להבין הוא החזר המע"מ, במידה ובחרתם רכב שניתן לקזז את מס התשומות ברכישה, תוכלו לנכות את מס התשומות גם עבור עסקת ההשכרה.

3110*

מוקד מכירות BG. בדיוק בשבילך!

    * כל השדות חובה
    דילוג לתוכן