המעבר לרכבים חשמליים גם במיניבוסים!

המעבר לרכבים חשמליים גם במיניבוסים!

עד לפני מספר שנים רכבים חשמליים נחשבו לטרנד יקר, סוג של שעשוע לבעלי ממון ולא כמשהו שהולך להתרומם ולהיות נוכח בחיים השגרתיים. המחשבה על טעינה חשמלית כמו שטוענים את סוללת הטלפון שלנו נשמעה לא ישימה ולא אפקטיבית. לפני כמה שנים זה בהחלט היה נראה כך, אבל מאז חלו שינויים בטכנולוגיה, ביכולות, בבטיחות, במחירי הדלק, במחירי הרכבים, ורכב חשמלי כבר אינו מראה נדיר בכבישים. מחירי הדלק המאמירים ברחבי העולם, המיסוי הגבוה על הדלק בישראל, עלות החשמל הנמוכה ביחס לדלק, אחזקת הרכבים היקרה, זיהום האוויר הגובר בכבישים, שכולנו נאלצים לנשום – כל אלה ועוד הביאו בשנים האחרונות למהפכה. המהפכה הביאה לבחירה גוברת ועולה במכוניות חשמליות על פני מכוניות הפועלות באמצעות בנזין או סולר, והתוצאה היא חיסכון משמעותי בהוצאות התיקונים, החלפים והדלק. הפיתוחים האחרונים בתחום מאפשרים יכולות שליטה ובקרה ויכולות אוטונומיות שהולכות ומשתלטות על תנועת המכוניות, עד כי נדמה שהשמיים הם הגבול. ללא ספק מדובר בפריצת דרך משמעותית אל עבר המחר.

כשאקולוגיה וטכנולוגיה נפגשות

כמות המכוניות הפועלות באמצעות חשמל הכפילה את עצמה בשנה האחרונה, ואם בעבר היה נדמה שהצורך לטעון את המכוניות יוצר בעיה, היום טעינת רכב חשמלי בתחנות טעינה מתבצעת כמעט בכל מקום ובזמינות גבוהה. ישנם מותגים וחברות שונות היום שנכנסו לשוק המתקדם, ונראה שהעתיד נמצא בטכנולוגיה שמאפשרת לנו לוותר על ביקור בתחנת הדלק. ולא רק על תחנת הדלק תדלגו, גם החלפים והחלפת השמנים והנוזלים יהיו בתדירות קטנה הרבה יותר. המדינות המפותחות בעולם כבר עברו לשימוש ברכב חשמלי בשיעורים גבוהים מאוד, וצופים כי בעתיד הקרוב מספר מדינות אף יקבעו איסור על מכירת מכוניות הפועלות באמצעות דלק. למי שתהה האם גם ישראל בדרך לשם, מקבל תשובה בכל יום על הכבישים כשיותר ויותר מכוניות הפועלות בטכנולוגיה מתקדמת וירוקה חולפות על פניו. זו כבר לא שאלה של האם זה יקרה בישראל, אלא שאלה של מתי, כיוון ששיפור איכות החיים והשמירה על הכדור שלנו צריכים להיות בראש סדר העדיפויות.

שינוי בתפיסת התחבורה

ההתייקרות של אחזקת הרכבים והבחירה באנרגיה ירוקה נוגעת לא רק לרכבים פרטיים. תחבורה ציבורית נמצאת על הכבישים לאורך כל שעות היממה ויש לה השפעה גדולה על הזיהום הסביבתי באופן ניכר. זו הסיבה שגם כלי רכב גדולים, ציי רכבים של חברות ומיניבוסים עוברים לשימוש באנרגיית חשמל. המיניבוס החדש e-Jest מבית KAESAN הטורקית ובשיתוף BMW מוביל את המהפך החשמלי באירופה וצפוי לכבוש את ישראל. מדובר בחיסכון משמעותי, בשיפור איכות הסביבה ובמעבר למערכות מתקדמות, עם יכולות ייחודיות ובטוחות בכל המישורים. כשמדובר על כלי רכב גדולים הדורשים תחזוקה באופן תדיר ושמירה על בטיחות הנוסעים, החשיבות של בחירה בדור הבא של שיטת ההסעות יכולה לחולל שינוי משמעותי באיכות הסביבה.

3110*

מוקד מכירות BG. בדיוק בשבילך!

    * כל השדות חובה
    דילוג לתוכן