אוטובוס או מיניבוס?

אוטובוס או מיניבוס?

באוטובוס ניתן להסיע בעת ובעונה אחת 40 נוסעים ויותר. במיניבוס, מספר הנוסעים נע בין 10 לבין 15 אך יש גם מיניבוסים גדולים יותר. אפשר לקבוע כי חברות תחבורה והסעות זקוקות לעיתים לאוטובוסים ולעיתים למיניבוסים. מוסכם על הכל ואין ספק כי נדרשת מדיניות ציבורית שתעודד את השימוש בתחבורה ציבורית בכל מדינת ישראל. במידה ואתם מקימים חברת הסעות, חברת תיור ונסיעות, אלה השיקולים שיעזרו לכם להחליט האם לבחור באוטובוס או להעדיף מיניבוס.

 

שיקולי התקציב  

מובן כי אוטובוסים ומיניבוסים נבדלים אלה מאלה בגודל, בנפח המנוע ובפרמטרים מכאניים כאלה ואחרים. אולם לא זה הדבר הראשון שצריך להביא בחשבון כאשר מתלבטים בין מרצדס מיניבוס לבין אוטובוס רגיל או ארוך במיוחד. דבר ראשון זה השיקול התקציבי. מיניבוס המשמש לכ-10 עד 20 נוסעים נמכר במחירים הרבה יותר נגישים לעומת אוטובוס. זה נכון לכל סוגי המותגים בתחום ההסעות. במידה וההון הקיים ברשותכם לא מאפשר לרכוש אוטובוס, עדיין תוכלו לרכוש מיניבוס אחד ולעיתים גם יותר מאחד. אולם לא בזה מסתיים העניין. אם אתם רוצים להקים צי גדול יחסית של רכבים, הרי שתוכלו לרכוש כמה וכמה מיניבוסים, בעוד שרכישת כמה אוטובוסים יחד צריך הרבה יותר הלוואות ומימון.

 

נסיעה עירונית או בין עירונית

מעבר לשיקולי התקציב, צריך להביא בחשבון את סוגי הנסיעות שעומדות על הפרק. אם מרבית הנסיעות אמורות להתקיים בנסיעה עירונית, בתוואי צפוף ועמוס למדי, יש יתרון משמעותי למיניבוסים כדוגמת מרצדס ספרינטר 519 או 516. זה רכב רב כוח, אמין ביותר אך גם זריז. הוא נוח מאוד לנהיגה ומתאים לתמרון. זהו פתרון שמתנהג כמו דג במים גם באזורים שבהם אוטובוס יתקשה או אפילו לא יוכל לעבור כלל (רחובות צרים, כבישים סמוך לסמטאות וכדומה). ורק שיהיה ברור, מיניבוסים יכולים להשתלב היטב גם בנסיעות בין עירוניות. אולם אם מדובר בפתרון שאמור לשמש אך ורק לנסיעות ארוכות ביותר (למשל נסיעות הלוך ושוב לאילת), אוטובוס גם הוא יהווה בחירה מתאימה בהחלט.

 

תחזוקה וטיפולים תקופתיים

ישנם עוד שיקולים - כאשר מתלבטים בין למשל מרצדס ספרינטר 516 לבין רכישה של אוטובוס, כדאי להביא בחשבון את נושא התחזוקה והטיפולים התקופתיים. מדובר הן על השיקול התקציבי והן על שיקולים נוספים. יש להביא בחשבון על עלויות הטיפולים השוטפות של אוטובוס לעומת מיניבוס. חשוב לא פחות, להתייחס לזמינות המוסכים המתמחים. במידה וברור לכם כי תתקשו לקבל שירותי תחזוקה וטיפולים תקופתיים באופן שוטף ובמחיר סביר עבור צי של אוטובוסים, בהחלט יש מקום להקים צי של מיניבוסים.

 

גודל חברת ההסעות שרוצים להקים

בהקמה של חברת הסעות חדשה, נשאלת השאלה איזו מן חברה זו אמורה להיות. אם מדובר בחברה לא גדולה במיוחד, בהחלט ראוי להתחיל עם רכישה של מיניבוס למכירה או של כמה מיניבוסים. אוטובוסים חדשים רוכשות חברות מבוססות וגדולות. כמו כן, רצוי להתייחס לסוגי הנסיעות והלקוחות המיועדים. אם רוצים לספק שירותי הסעה לקבוצות תיירים קטנות או הסעות לגני ילדים, הרי שמיניבוסים מהווים בחירה הגיונית. נזכור כי אפשר לספק שניים שלושה מיניבוסים להסעת קבוצות גדולות, אך להוציא אוטובוס אחד עבור הסעה של קבוצה קטנה, לא תמיד זה יהיה כלכלי ולא בטוח אם יהיה לכך ביקוש.

סקרנו, אם כן, כמה שיקולים חשובים שיעזרו ליזמים או לאנשי עסקים שרוצים להקים או לפתח חברת הסעות. כעת תוכלו להגדיר לעצמכם עד כמה חשוב כל שיקול, על פי סדר העדיפויות הנכון לכם. לאחר מכן קבלו הצעת מחיר ותוכלו לצאת לדרך.

3110*

מוקד מכירות BG. בדיוק בשבילך!

    * כל השדות חובה
    דילוג לתוכן